Hejsan

Ja det var ju ett tag sedan man var härinne. Och det ber jag så hemsk mycket om ursäkt för.
 
Det som hänt sen senast är att foten är mycket bättre nu. 19 juli blev jag av med gipset och samma dag åkte jag och min syster och hennes pojkvän till Öland. Det var torsdagen. Resten skulle komma ner på söndagen. Vi hade det jätteroligt därnere. Trots några bittra miner mellan mig och syster så gick det ganska bra ändå. Tror vi båda var lite sura på allt och alla och tog det över varandra eller något. Inte riktigt säkert. Eftersom vi hade 2 nya personer med oss som aldrig sett Öland ordentligt så blev det mycket att trycka in de 7 dagarna men det gick ganska bra. Allt går ju inte med det mesta. Man försöker ju även göra det som inte är turistställan. Jag kallar inte mig själv som turist då pappas släkt är därifrån och det kryllar av släktingar där överallt. Och jag är där minst 2 gånger om året.
 
Men tillbaka till foten. Den ser riktigt bra ut. Svullnaden har gått ner enormt. Använde stödstrumpa de första dagarna och sen lite längre på nätterna då det kändes som de svullnade upp utan stödstrumpa. Men ärret ser bra ut trotsallt. Kan ju gå mera nu. Ökar varje dag. Gör mina sjukgymnastövningar. Dock inte så mycket som jag borde men känns ändå väldigt bra! Fick för några dagar sedan lite ont i foten. Men det har nu försvunnit. Kanske var för att jag cyklade 1 mil. Kanske inte var så bra ändå. Men var bra tycker jag trots det. Jag började ju banta förra måndagen. Har gått ner 1.8 kg. Men jag kör inte raket denna gång. Utan tar det lite lugnt. 
 
Jag har skrivit in mig på arbetsförmedlingen och ska på möte om en vecka. Ska nog bli bra. Någon som vet hur långt det måste gå innan man kan ringa om pengar för ärret? Eller får man ett brev av försäkringskassan? Skulle vara tacksam för svar! 
 
Just nu håller vi på att bygga stall. Väggar och tak är uppe. Och jag målar fönstrena. Har gjort med grundfärg. Sedan ska utsidan målas svart och insidan vit. Det är 6 fönster. 
 
Juste vi har fått nya katter. Fick först 2 st. Men ena attackerade våra andra katter så han fick flytta hem igen. Så då hade vi bara 1 nytt tillskott. Men nu har fick fått en till sötnos. Hon har blivit steriliserad så hon har tratt och bor i mitt rum. Hon älskar min säng. Hon sover oftast så nära hon bara katt. Gärna i ansiktet. Inatt sov faktiskt hon och Tristan bredvid varandra. Så nu har vi 5 katter. Kan komma in med bilder på alla någon dag. 
 
Ja något mera har det nog inte hänt. Inte om mig iallafall. Men tack hittills för 6 medaljer i OS. Och hoppas verkligen vi får fler. Chanserna är stora. 
 
Gillade resultatet av Teen Choice Award. Hungerspelen tog hem många priser. Men framförallt slog dem Twilight i några kategorier och det var helt underbart. Röstade ju såklart på Hungerspelen fast det känns ju inte direkt som jag gjort någon skillnad då det var över 100 miljoner som röstat. 


Kommentarer
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Hej du, jag det var ett tag sedan vi skrev, minns inte alls vem det var vi pratade om haha. Jaja sak samma. Skönt att du är bättre i foten:)

Svar: Tror det var Ante vi pratade om faktiskt. och jag vet inte om det verkligen funkar att svara via svargrejjen. Har aldrig testat. Så du får gärna säga om det funkar eller inte :)
ackelina.webblogg.se

2012-08-08 @ 11:44:29
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: