Ny månad, nya möjligheter

Så vad har hänt sedan jag bloggade senast? Hmm..
 
Jag gick till arbetsförmedlingen i måndags och vi pratade om vad jag vill göra framåt (en plan jag haft i flera år) och han tyckte den var bra och genomtänkt. Jag behöver först ett jobb, sen plugga upp mina ämnen och sen när alla ämnen är bättre så ska jag söka till högskolan, sjuksköteskeutbildningen. Men just nu skulle jag fokusera på mitt körkort då det öppnar upp så många möjligheter för mig, men det skulle även bli lättare för mig att flytta hit och äntligen känna gemenskapen.
 
- Jag hade en telefonintervju i onsdags och jag träffade henne i torsdags och det kändes väldigt bra. Tjänsten låg på 50 % och hon berättade att det även om det står 50 % på pappret så blir det ofta mer eftersom de bara tar in ordninarie när någon annan är sjuk. Men jag gick även på en annan intervju i torsdags och den tjänsten är 60 %. 16 timmar mer i månaden men fick ingen känsla av att man kommer få jobba så mycket extra. Jag kände att den första tjänsten passade mig bättre. Jag tycker om båda brukarna men jag vill ju såklart ha den tjänst som känns bäst för mig! Jag kommer förhoppningsvis få höra om jag får något utav jobben i början av nästa vecka.
 
Med körkotet går det ganska bra. Har övningskört 3 tillfällen men det känns bra. Tränat på att backa, stor väg men även mörkerkörning. Jag är stolt över mig själv, ingen panik överhuvudtaget. Teorin har saktat av men ska ta och plugga lite imorgon hade jag tänkt medans J jobbar.
 
- Maten går ostadigt. Har testat lite bröd och friterat men jag ska nog testa att sluta med allt för jag mår bättre utan. Jag känner mig så lätt utan kolhydraterna även om jag inte tror jag har gått ner så mycket i vikt. Handlar mest om att kroppen ska må bra, inte vilken siffra vågen säger.
 
Men nu ska jag ut och hjälpa herrarna här att stapla 3 kubik med ved de precis har hämtat. Ses!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: